Tuesday 28 June 2016

Durian Belanda (Soursop)


Durian Belanda (Soursop)



Durian belanda merupakan tumbuhan yang berasal dari Benua Amerika dan Amerika Selatan.

Buah durian belanda mengandungi karbohidrat, fruktosa, amyloid, asid sitrik, manganese, sukrosa, reticuline, tannin, vitamin C, vitamin B1 dan vitamin B2.

Bijinya beracun dan dapat digunakan sebagai insektisida semulajadi untuk pokok sayuran.
Kajian yang dibuat mendapati durian belanda mampu merawat dan mencegah daripada risiko mendapat kanser dan menyuburkan pasangan yang inginkan zuriat.

Daun durian belanda yang dijadikan serbuk teh dan diminum dipercayai dapat merawat sakit kerongkong.

Akar, kulit dan daunnya dipercayai boleh mengubati kencing manis. Minyak yang terhasil daripada daun atau buahnya yang masih muda dan dicampurkan dengan minyak zaitun dapat digunakan untuk mengatasi masalah sakit sendi dan sengal-sengal badan.
Jus yang dihasilkan daripada buah durian belanda diminum untuk meredakan demam, membunuh cacing (masalah kecacingan bagi kanan-kanak) dan ubat cirit-birit.

Kulit pokok ini juga dipercayai membantu mengubati penyakit jantung, batuk dan membantu mengembalikan kesuburan pasangan yang sukar mendapatkan zuriat.

Berdasarkan kajian yang dibuat oleh penyelidik, bahan yang terkandung di dalam buah durian belanda ini boleh digunakan sebagai aktibakteria, antikanser, antitumor, astrigen dan penyakit saraf.

Khasiat buah durian belanda ini memberikan kesan anti tumor / kanser yang sangat kuat, dan terbukti secara perubatan menyembuhkan segala jenis kanser. Selain menyembuhkan kanser, buah ini juga berfungsi sebagai anti bakteria, anti fungus , berkesan melawan berbagai jenis parasit dan cacing, menurunkan tekanan darah tinggi, kemurungan, stress, dan menormalkan kembali sistem saraf yang kurang baik.

Antara khasiat buah durian belanda :



Sumber berita sangat mengejutkan ini berasal dari salah satu pengeluar farmasi terbesar di Amerika. Buah durian belanda telah diuji lebih dari 20 makmal, sejak tahun 1970-an hingga beberapa tahun berikutnya. Hasil ujikaji dari ekstrak (sari) buah ini adalah :

  • Secara berkesan memilih sasaran dan membunuh sel jahat dari 12 jenis kanser yang berbeza, diantaranya kanser : Usus Besar, Payu Dara, Prostat, Paru-Paru dan Pankreas.
  • Daya kerjanya 10,000 kali lebih kuat dalam memperlambatkan pertumbuhan sel kanser dibandingkan dengan Adriamycin dan Terapi Kemo yang biasa.
  • Tidak seperti terapi kemo, ekstrak buah ini secara selektif hanya memburu dan membunuh sel-sel jahat dan TIDAK membahayakan atau membunuh sel-sel yang sihat.

Di 'Pemborong Herba' kami juga menjual bahan ini.

#wellnessisourpriority

No comments:

Post a Comment